Eind 2012 heeft Unilever besloten om alle Europese Category Marketing Teams samen te brengen aan het Weena en een ‘Brand Hub Europe’ te creëren. Een uitdagende transformatie was noodzakelijk. De nieuwe functie van het gebouw kenmerkt zich door radicaal andere werkprocessen, integratie van testruimtes, een belevingswereld van diverse merken, proefkeukens en mini laboratoria. Een inspirerende werkomgeving waar de buitenwereld naar binnen wordt gehaald en vice versa. Het tijdspad was even ambitieus als de transformatie zelf. In slechts zes maanden tijd moest voor 14.000 m2 gebouw, alles ontwikkeld én gerealiseerd worden.

Opdrachtgever:
Unilever
Architect:
Fokkema&Partners;
Diederik Fokkema, Babette Bouman, Corine Erades, Pieterjan Corten, Patrick Levie
Architect Casco:
Jan Hoogstad
Aannemer:
Verwol
Manager:
Jones Llang Lasalle
Constructeur:
Aronsohn
Advies Installaties:
Arcadis
Start ontwerp:
januari 2013
Oplevering:
augustus 2013
Fotografie:
Horizon Photoworks
Op de studio-achtige verdiepingsvloeren zijn er volop mogelijkheden om met de rest van de wereld te communiceren, in een belcel of gezamenlijk in een van de vele overlegruimtes. Overleg met productontwikkelaars, reclamebureaus en klanten kan in de informele setting van de ruime pantry’s of proefkeukens plaatsvinden. Aan teamtafels kan rustig met collega’s samengewerkt worden aan de laatste plannen en strategieën.