Eind 2012 heeft Unilever besloten om alle Europese Category Marketing Teams samen te brengen aan het Weena en een ‘Brand Hub Europe’ te creëren. Een uitdagende transformatie was noodzakelijk. De nieuwe functie van het gebouw kenmerkt zich door radicaal andere werkprocessen, integratie van testruimtes, een belevingswereld van diverse merken, proefkeukens en mini laboratoria. Een inspirerende werkomgeving waar de buitenwereld naar binnen wordt gehaald en vice versa. Het tijdspad was even ambitieus als de transformatie zelf. In slechts zes maanden tijd moest voor 14.000 m2 gebouw, alles ontwikkeld én gerealiseerd worden.

Opdrachtgever:
Unilever
Architect:
Fokkema&Partners;
Diederik Fokkema, Babette Bouman, Corine Erades, Pieterjan Corten, Patrick Levie
Architect Casco:
Jan Hoogstad
Aannemer:
Verwol
Manager:
Jones Llang Lasalle
Constructeur:
Aronsohn
Advies Installaties:
Arcadis
Start ontwerp:
januari 2013
Oplevering:
augustus 2013
Fotografie:
Horizon Photoworks
Het atrium, dat voorheen een solitaire formele ruimte was, vormt nu één levendig werk- en ontspangebied waar verschillende merken beleefd kunnen worden.